Przykłady zrealizowanych projektów
Firma:
Usługi finansowe, w tym – 100-osobowe Call Center sprzedażowe.
Problem / potrzeba
Call Center na pograniczu/poniżej opłacalności, do podjęcia decyzja o likwidacji lub rewitalizacji
Projekt / działania – 6 miesięcy
Analiza efektywności pracy i organizacji akcji sprzedażowych
Zmiana systemu CCMS i IVR
Reorganizacja miejsca pracy (integracja i unowocześnienie)
Nowy system motywacyjny (transparencja i konsekwencja)
Nowe zasady motywacji i sposobu kontroli
Zmiana systemu szkolenia telesprzedawców
Przegląd kompetencji kadry operacyjnej i zarządzającej
Urealnienie oferty produktowej pod kątem telesprzedaży
Efekt
250% wzrost efektywności sprzedaży pojedynczego operatora (w oparciu o tych samych ludzi, produkty i bazę klientów)
Dodatni wynik finansowy Call-Center
Decyzja o rozwoju
Firma:
Problem / potrzeba
Projekt / działania – 6 miesięcy
Efekt
projekt
REWITALIZACJA CALL CENTER
korzyści
250% WZROST EFEKTYWNOŚCI SPRZEDAŻY
branża
NOWE TECHNOLOGIE
projekt
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
korzyści
80% PROJEKTÓW KOŃCZONYCH Z SUKCESEM
Firma:
Back-office operacyjny banku komercyjnego
Problem / potrzeba
Identyfikacja i wykreowanie liderów zmian wśród personelu średniego szczeble zarządzania i specjalistycznego, powiązane w osiągnięciem korzyści biznesowych na drodze optymalizacji procesów
Projekt / działania – 4 miesiące
Selekcja kilkunasto-osobowych grup roboczych w poszczególnych centrach
Obserwacje wstępne (analiza wybranych procesów z filmowaniem działań)
Warsztaty Lean Management, połączone z analizą obserwacji
Identyfikacja głównych kierunków zmian, utworzenie kilku grup roboczych z liderami, przypisanych do zagadnień (procesów i ich marnotrawstw)
Praca grup nad poszukiwaniem sposobów eliminacji marnotrawstw i ich wdrażaniem, z regularnymi spotkaniami coachingowymi
Podsumowanie korzyści i wskazanie liderów do dalszego rozwoju
Efekt
Skrócenie czasu jednego z kluczowych procesów (aneksów) o 50% (z 14 do 7 dni)
Kilkanaście zrealizowanych optymalizacji lokalnych działań
Wskazanie liderów przyszłych projektów do rozwoju personalnego
Firma:
Duża firma ubezpieczeniowa, po fuzji
Problem / potrzeba
Słabo umotywowany zespół operacyjny, młody, o wysokiej rotacji. Potrzeba wyłonienia liderów zmian i rozwoju i wzmocnienia pracy zespołowej
Projekt / działania – 3 miesiące
Wstępna analiza sytuacji i pracy, obserwacje operacyjne
Selekcja 30-osobowej grupy roboczo-rozwojowej
Warsztaty lean management
Identyfikacja obszarów do doskonalenia w obszarach uczestników
Praca mini-grup roboczych (coaching)
Opracowanie, wdrożenie i oszacowanie korzyści i kosztów zmian, prezentacja osiągnięć
Efekt
40 inicjatyw doskonalenia wdrożonych lub w trakcie wdrażania
Koszty (jednorazowe) prac i inwestycji – ok. 100 tys PLN Szacowany roczny zysk (po uwzględnieniu ryzyka niepowodzenia) – ok. 900 tys. PLN, 900% ROI w odniesieniu do poniesionych kosztów
Liderzy zespołów z dużą samodzielnością i warsztatem narzędziowym, zespół domagający się „więcej”
projekt
Lean w Back-Office
korzyści
900% ROI W BACK-OFFICE – LIDERZY ZMIAN
Firma:
Problem / potrzeba
Projekt / działania– 1 miesiąc
Efekt
projekt
REALIZACJA KONTRAKTÓW
korzyści
ODZYSKANIE KONTROLI I OPŁACALNOŚCI KONTRAKTÓW
Firma:
Duża produkcja przemysłowa
Problem / potrzeba
Brak powiązania strategii z działaniami niższych szczebli, starzejąca się kadra specjalistyczna, ciągłe „gaszenie pożarów”
Projekt / działania – 9 miesięcy
Warsztaty budowania świadomości ryzyka – Zarząd i Kierownictwo
Prowizorium strategiczne celów – warsztaty określenia celów strategicznych w perspektywie roku, ich kaskadowanie i uzgodnienie na poszczególne jednostki operacyjne
Identyfikacja i ocena ryzyk – zdarzeń mogących wpływać na poszczególne cele strategiczne
Stworzenie mapy ryzyka, określenie tolerancji na ryzyko
Powołanie Właścicieli Ryzyk (średni i niższy szczebel zarządczy), określenie ich roli i zadań
Stworzenie i realizacja planów działań mitygacji ryzyk
Wdrożenie procesu regularnego monitorowania i przeglądu ryzyk strategicznych
Efekt
Zaangażowanie i uprawomocnienie 30-osobowego zespołu Właścicieli Ryzyk w realizację strategii
Mierzone regularne obniżanie kosztów materializacji ryzyk
Powszechna świadomość wartości płynącej z zarządzania ryzykiem
projekt
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
korzyści
ZAANGAŻOWANIE ZAŁOGI W ZARZĄDZANIE RYZYKIEM STRATEGICZNYM
Firma:
Polski oddział koncernu budowlanego
Problem / potrzeba
Odpływ klientów spowodowany anty-kliencką i nieefektywną obsługą reklamacji
Projekt / działania – 8 miesięcy
Analiza sytuacji w poszczególnych zakładach i analiza rynku
Warsztaty strategiczne z kluczowymi osobami (zarząd, dyrekcja) – wypracowanie wspólnego, pożądanego kierunku zmian
Warsztatowe wypracowanie postaci docelowej procesu obsługi reklamacji, standaryzacja proceduralna
Stworzenie polityki reklamacji (zewnętrznej i wewnętrznej)
Nadzór nad dostarczeniem aplikacji wspierającej nowy proces
Szkolenia, akcje uświadamiające i publiczne ogłoszenie
Efekt
Włączenie nowej strategii reklamacyjnej jako elementu strategicznego wyróżniania na rynku i elementy budowania przewagi konkurencyjnej
projekt
REKLAMACJE
korzyści
PRZEWAGA STRATEGICZNA DZIĘKI POLITYCE REKLAMACJI
Firma:
Problem / potrzeba
Projekt / działania – 4 miesiące
Efekt
projekt
FUZJA SPÓŁEK ZALEŻNYCH
korzyści
UJEDNOLICENIE PROCESÓW I ZARZĄDZANIA PO FUZJI
Firma:
Problem / potrzeba
Projekt / działania – 4 miesiące
Efekt
projekt
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE I CIĄGŁOŚCIĄ DZIAŁANIA
korzyści
CIĄGŁOŚĆ DZIAŁANIA: STABILNE PRZEJŚCIE PRZEZ FALE PANDEMII
Firma:
Produkcja, obrót kilkaset milionów zł
Problem / potrzeba
Nieefektywny Dział Zakupów i Zaopatrzenia
Niska jakość i terminowość dostaw, brak planowego zarządzania dostawcami
Bezradność wobec dostawców, podejrzenia korupcyjne
Projekt / działania – 6 miesięcy
Rozdział Kupców i Zaopatrzeniowców
Organizacja standardowych procesów zaopatrzenia i kontroli dostaw
Wdrożenie zarządzania procesem zakupów
Zbudowanie kompetencji kupieckich
Określenie strategii zakupowych
Efekt
Spadek kosztów zakupu surowców o ponad 5% w ciągu pierwszego roku
Odczuwalna profesjonalizacja i uporządkowanie pracy w dziale
Marginalizacja sytuacji wątpliwych etycznie (podejrzeń oszustw)
projekt
ZAKUPY I ZAOPATRZENIE
korzyści
5% SPADEK KOSZTÓW ZAKUPU SUROWCÓW
Firma:
Chemia budowlana, produkcja i konfekcjonowanie
Problem / potrzeba
Rosnącej liczby błędów (wad wyrobu) i przestojów produkcyjnych
Projekt / działania – 2 tygodnie
Mini-warsztatowe (4 osoby) analiza procesu produkcyjnego i procesu projektowania wyrobów
Stworzenie macierzy FMEA dla analizowanych procesów
Wdrożenie stałego procesu analiz ryzyka (FMEA) w projektowaniu wyrobów i w procesach produkcyjnych
Weryfikacja kluczowymi klientami (audyt drugiej strony), procedura monitorowania i aktualizacji
Efekt
Ograniczenie liczby wad wyrobów do akceptowalnego poziomu
projekt
FMEA
korzyści
OGRANICZENIE LICZBY WAD WYROBÓW W PRODUKCJI I PROJEKTOWANIU
Firma:
Produkcja maszyn
Problem / potrzeba
Ciągnące się w nieskończoność procesy tworzenia i rozwoju produktów, opis proceduralny ponad 100-stronicowy, nie stosowany (choć certyfikowany na ISO 9001)
Projekt / działania – 3 miesiące
Seria warsztatów określających obecny i pożądany przebieg procesu (bieżąca analiza istniejących niedomagań)
Zdefiniowanie ról i odpowiedzialności w nowym procesie
Analiza zmian w zadaniach i odpowiedzialności poszczególnych uczestników, akceptacja dla zmian
Opracowanie tablicy zarządzania procesem (wizualizacyjnej)
Stworzenie wewnętrznego narzędzia rejestracji przebiegu procesu
Powołanie i umocowanie Właściciela Procesu
Formalizacja, wdrożenie i monitorowanie w pierwszym okresie
Efekt
Powstanie docelowo czterech 1-stronicowych procedur, opisujących cały proces
Odzyskanie kontroli nad procesem, zamykanie kolejnych przebiegów procesu z sukcesem i w oraz krótszym czasie
Zachowanie certyfikatu ISO
projekt
NEW PRODUCT DEVELOPMENT
korzyści
PROCES ROZWOJU PRODUKTU NA CZTERECH 1-STRONICOWYCH PROCEDURACH